måndag 16 januari 2012

Helgen med mera.



Hade en väldans trevlig helg med päronen hemma i Växjö i helgen. Försökte sticka på tåget upp men kom inte så långt på min nya mössa innan jag kom fram och sen hade jag duktigt ont i min arm.Det ska bli en sån här.
Mamma och Pappa däremot har introducerat en ny bästis åt mig: Voltaren gel! Så nu finns det hopp om livet igen =) är inte bra än men bättre. Skall ge det veckan ut med gelen och hoppas att jag kommer kunna sticka hela helgen! Men det tar tid innan det blir lovikkavantar igen...


Den här mannen var ett himla bra sällskap i helgen och har vi tur flyttar han snart till Malmö och då får jag umgås mycket med bäste herr Fritz! Vi skulle gått på en riktigt röjjig ska-spelning men bandet ställde in så det blev kortspel med Mamma och sen lite barhäng med fler vänner. Riktigt skön kväll i trevligt sällskap!


Ville bara tillägga att detta är min utsikt varje morgon. Här väntar jag på tåget som ska ta mig till Helsingborg på i bästa fall 45 minuter. På väggen här finns ett ljusspel som jag inte lyckats fånga men det är små lampor som spelar på väggen och nog ska symbolisera tåg som åker fram och tillbaka. I början tyckte jag att de var jättefräcka men efter att ha stirrat på dem i snart ett år så har jag tröttnat ;) Men skolan är i alla fall fortfarande värd resan och så fort vi börjar med nya saker blir jag superpepp!



Och detta är vad min pojkvän har gjort i helgen... Han har gjutit hus av gips till has spelet han och hans vänner spelar med tennsoldater. Bilden nedan är en av gjutformarna och eftersom jag fick vara med idag och pröva att gjuta hus ville han att det skulle komma med här... De blir jättesnygga med många små detaljer som får de att se verkliga ut när de är målade. Det är en riktigt kul hobby han har min karl.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar