lördag 13 juli 2013

Utrensning


Innan hade jag garn i hela byrån, den svarta lådan och lite här och där i lägenheten. Nu har jag rensat ut allt akryl- och bomullsgarn och bara behållit ullgarnerna så nu får allt garn plats i den svarta lådan. Anledningen till att jag har rensat är att det är bara ullgarn som går att foga utan knutar till nålbindningen. Min mamma kommer bli glad över alla akrylgarner i alla fall eftersom det är det hon föredrar. 
Här är min samling nu:

Det syns inte jättebra men nu är det bara roliga garner i lådan och jag börjar få tillbaka alla projekt i skallen som ropar på att få bli gjorda. Men först ska Tottes vantar bli klara, sen kan jag få sätta igång med min vanliga mani med tre projekt igång samtidigt. Jag har en halvfärdig stickad tröja som ligger och nu har jag kommit på att jag faktiskt kan försöka göra ärmar i nålbindning. Sen vill jag göra innervantar i merinoull till lovikavantarna så att de inte ska kännas så sträva och sticksiga. Jag har även skrivit ut två mönsterhäften så det är mycket idéer som snurrar i skallen nu. Roooooligt!

För övrigt ska jag tillbringa åtta av de kommande nio dagarna på jobbet så förhoppningsvis kommer jag en bra bit på vantarna så att det blir lönt att lägga upp en ny bild. :)

Ha det bra i vardagen där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar