onsdag 3 juli 2013

Slutstickat

Jag får nog acceptera att jag inte kan sticka längre. Så fort jag försöker får jag ont i min handled och blir trött i min armbåge. Nu gör inte detta så mycket eftersom jag börjat med nålbindning istället. Det orkar jag eftersom det inte blir de där repetitiva rörelserna som jag gör vid stickning. 

Det känns ändå lite sorgligt att jag har bestämt mig för att sortera och städa undan bland mina sticksaker. Jag kommer inte göra mig av med mina stickor och verktyg men bland garnet tänker jag rensa rejält. 

Det som gör mig varm om hjärtat med alltihop är att jag har bestämt mig för att bara jobba med lyxiga garner framöver. Eftersom jag vet vad handarbete har kostat min kropp tänker jag nu bara jobba med roliga material från och med nu. Det kan ni ta som ett heligt löfte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar