tisdag 3 september 2013

Första alstret!


Jag har äntligen blivit klar med mina första vantar i nålbindning!
Beställaren har fått välja garn och form på vantarna och jag har improviserat så gott jag kunnat. Jag har varit väldigt ambitiös och bundit vantarna med ett invecklat stygn så jag hoppas de är täta och varma nu. Det har tagit mig uppskattningsvis 80 timmar att göra dem över ca tre månaders tid men nu är de klara! Det känns oerhört proffsigt också att kunna sy i sina egna etiketter. Nu håller vi tummarna för att beställaren blir nöjd med resultatet och jag slipper ändra mer i dem. Själv är jag inte så nöjd med formen på vantarna men jag är sjukt nöjd över att ha gjort dem och har lärt mig massor på vägen. Får väl göra ett par vanliga tumvantar i resten av garnet med ett enkla stygn som tröstprojekt. Men först ska jag fixa ärmar i nålbindning till min stickade tröja som aldrig verkar bli klar. Den kommer bli superfin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar