tisdag 20 augusti 2013

Tårtkalas


I lördags hade jag tårtkalas för närmsta familjen. Vi blev 12 personer som fick samsas om sittplatserna. Som tur är så tog svägerskan bilder på allt fint jag bakat så att jag kan visa upp det här. 

Bullarna är kanelbullar fast med vaniljsocker istället för kanel, det är det godaste jag och sambon vet. Macarongerna blev jätte bra. Jag bakade marängerna i förväg och bredde på krämen några timmar innan de skulle serveras. 

                               Tårtan. 

Tårtan förtjänar nästan ett eget inlägg. Jag gjorde sockerkaka men mycket, lite och ingen kakao i. Bröade formen med kokos istället för ströbröd. Mellankrämen är bara vispad grädde, hallon och lite vaniljsocker och ovanpå bara vispad grädde med vaniljsocker. Det blev väldigt väldigt bra! Det blev som tre kakor i en. Med några små ändringar och trix kan det här bli en favorit som kommer i repris många gånger! Synd att man inte har kalas oftare…

Gästerna var mycket nöjda med kalaset och själv tycker jag att det var en mycket trevlig tillställning. Att jag sedan fick tillbringa kvällen med att äta sushi tills jag storknade gjorde ju inte dagen sämre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar