måndag 12 augusti 2013

Inte bli besatt!


Jag har börjat med ett experiment. Eller ett projekt kanske. Jag har börjat med shape-up. Det är en app där man kan hålla reda på vad man äter och hur mycket man rör sig. Sätter man dessutom upp en målvikt talar appen om för en hur många kalorier man bör få i sig för att hålla kursen. Jag har inget massivt behov av att gå ner i vikt men jag är ju nyfiken på hur kroppen fungerar och väldigt glad i att kunna kvantifiera saker. Men! Jag har börjat vid helt fel tillfälle!! Jag är mitt inne i att baka inför mina kalas nästa och näst nästa helg. 

Det här är resultatet av dagens aktiviteter och jag har redan fått i mig hälften av dagens kalorier i form av bullar. Trots att jag lovat mig själv att det här är en kul grej och jag ska få unna mig nu i augusti har jag ändå lite dåligt samvete över detta. Jag tröstar mig skälv med att jag ska ut och springa två varv runt parken imorn (ca 2,5 km). Bah. Bäst att släppa det här nu och förgylla bullarna med glasyr. ;) två bullar och ett glas mjölk ihop med tv-serier och nålbindning kommer att göra väl för själen i alla fall. Kanske får man gosa med sambon också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar