lördag 4 februari 2012

Hela veckan som gått

Det var ett tag sedan senast jag skrev... tänk att livet tar upp så mycket av ens tid! ;)
 Fredrikas lovikka-vantar börjar ta form. Nu fattas bara ett rött garn också så att jag kan göra färdigt broderierna men garnet låter vänta på sig. Men jag vill ha dit den röda randen också så att det inte blir Sverige-vantar att ge bort =)
Jag har faktiskt låtit stickningen smita med in på föreläsningarna nu för tiden, så att jag orkar koncentrera mig. Jag gillar visserligen matte och digitalteknik men ibland går det teoretiska över huvudet på mig och då gäller det att ha något annat som håller hjärnan  igång tills man hittar tillbaka till 
föreläsningen.





 Jag hade besök av den gode Fritz förra helgen och då spenderade vi några timmar i köket med sådana här aktiviteter. Jag varvar numera pärlplattor med stickningen för att inte få så satans ont igen. Det är riktigt roligt men det går ju undan. Snart kommer vi att ha hemmet fullt med glasunderlägg, grytunderlägg osv. Men helgen bjöd även på ett mycket trevligt krogbesök med (mig, Fritz och) en gammal kompis från högstadiet (som jag dessutom lyckades dra med på stickträff nu i veckan). Vi pratade gamla minnen och nya minnen och uppdaterade oss på varandras liv. Det är så härligt när man hittar tillbaka till sina gamla vänner med en gång så.Tur att han bor i Malmö så att vi kan träffas lite ofta. =)











 Vi tog en tur ut till IKEA jag och mina vänner. och provsatt den här snyggingen. Vi behöver byta ut vår gamla soffa mot en som är bekvämare och lite mindre i omfång. Den här kommer snällt att få flytta hem till oss så fort den gamla har blivit hämtad av vem som helst som ser vår annons på blocket och sedan känner sig manad att komma och hämta den. Jag har två intressenter redan. Om vi har otur blir vi helt utan soffa en vecka eller två tills vi har tid och ork att ta oss ut till IKEA igen och köpa den. Sen ska ju de köra hem den också... hoppas man inte behöver vänta lika länge på en soffa som på restnoterat garn...

Så här fint blir det när jag ska ge bort nått så tråkigt som pengar. =) 13-åringen som fick dem blev glad i alla fall... Det vankades nämligen födelsedagskalas i Skanör i helgen hos Patriks bror. Patrik var bortrest i jobb men jag passade på att njuta av en härlig middag i trevligt sällskap!
























Just nu sitter jag på jobbet och bara längtar efter en helt ledig dag i soffan med att göra mysiga saker som att spela datorspel eller sticka eller sånt. Just nu ser det ut som att det kommer dröja typ en månad innan jag har tid med det igen... Bara att anpassa sig och utnyttja de små tillfällena istället. Jag ska bli en livsnjutare i det lilla =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar