söndag 19 augusti 2012

Jag finns kvar här!

Jag fick en liten förfrågan från Clara om att skriva här igen. Jag är ännu inte helt bra i min arm men det har ljusnat ordentligt. Jag har inte stickat sedan i februari (tror jag) och jag har haft en kämpig termin i skolan då jag ibland försökt uträtta skolarbete med bara en arm. Det går om man vill och har underbara klasskompisar som kan anteckna och ha tålamod. Det är tråkigt att inte kunna hålla på med handarbete för jag hade så många planer på vad jag ville göra sen men sjukgymnasten säger att jag kan nog börja med det snart om jag låter bli att bli så manisk. Korta stunder och många pauser.


Men jag har  fått en ny kärlek... Roller Derby!
http://www.youtube.com/watch?v=P2W2b1WBmm4
Men jag åker inte rullskridskor själv. Däremot så tränar jag på att bli en bra funktionär för det behövs många sådana i Roller Derby. Min liga heter Crime City Rollers och de tar väldigt bra hand om mig!

Jag fyllde år nu i veckan och fick två jätteroliga presenter!
Först fick jag den här fina Daleken

Daleks är en av ärkeskurkraserna i min och Patriks favoritserie Dr Who. Om man trycker på en av alla prickarna så säger den kända fraser från serien. Den har kunnat köra omkring men just nu står den stolt i min bokhylla och hotar mina gäster då och då. 

Det andra jag fick var en uppsättning Lego Mindstorms. Det är en uppsättning motorer och sensorer som man bygger ihop med lego till olika robotar eller maskiner som man kan programmera till olika uppgifter.
I går satte jag ihop en vaktar robot som ska skjuta på inkräktare som inte flyttar på sig men den verkade fastna för skorna i hallen snarare än att försvara sig mot mig och mamma.


Efter detta ska jag bygga ihop en humanoid som dansar om den får fina saker i handen.

1 kommentar: